Ćwiczenia na zmęczenie

Zmniejszony poziom energii i wytrzymałości są wspólnym problemem dla wielu osób ze stwardnieniem rozsianym. Zmęczenie, które jest tak powszechne w przebiegu choroby, może mieć różne przyczyny. Fizjoterapeuta może pomóc Ci zrozumieć różne przyczyny Twojego zmęczenia oraz odkryć wraz z Tobą najlepsze sposoby optymalizacji energii i zmniejszenia zmęczenia.

Wielu chorych po 4 miesiącach w przebiegu stwardnienia rozsianego notuje trwałą remisję po zastosowaniu protokołu DLS → czytaj więcej

Możliwe, że będziesz w stanie oszczędzać energię i minimalizować zmęczenie, wykonując różne czynności w nieco inny sposób, co pozwoli Ci na bardziej efektywne wykorzystanie narzędzi i strategii w celu zaoszczędzenia czasu i zmniejszenia niepotrzebnego wysiłku. Warto również organizować sobie małe, regularne okresy odpoczynku w ciągu dnia. Czasami przepisywane jest poruszanie się w sposób pieszy – w celu zwiększenia zdolności danej osoby do pokonywania większych odległości z mniejszym zmęczeniem.

Dodatkowo, fizjoterapeuta może nauczyć Cię rozmaitych rodzajów ćwiczeń (lub modyfikacji obecnych ćwiczeń), które są mniej wymagające wysiłku fizycznego niż te, które mogły być wykonywane w przeszłości. Wykazano, że regularne ćwiczenia aerobowe są w stanie zmniejszyć zmęczenie w przebiegu stwardnienia rozsianego. Należy pamiętać, że ćwiczenia wcale nie muszą być szybkie i energiczne, aby zapewnić Ci największą korzyść. W rzeczywistości najważniejszą zaletą niektórych ćwiczeń jest to, że zwiększają one rozluźnienie i pomagają się zrelaksować.

Najnowsze badania dowodzą, iż L-formy bakterii są przyczyną choroby