Ćwiczenia w stwardnieniu rozsianym

Ludzie ze stwardnieniem rozsianym często odpoczywają ale należy uważać aby nie przesadzić. Ich strach przed zmęczeniem staje się niemal nie do zniesienia. Nie ma realnych podstawy do tego strachu.

stwardnienie ćwiczenia

Wielu chorych po 4 miesiącach w przebiegu stwardnienia rozsianego notuje trwałą remisję po zastosowaniu protokołu DLS → czytaj więcej

Osoby z SM nie są delikatne. Prawidłowe ćwiczenia prowadzą do wzrostu mięśni i mniejszego zmęczenia. Proces ten jest powolny, a zaczyna się od starannego opracowania wykonywania harmonogramu. Podobnie jak muzyka, powinna być zlecana przez zawodowych, zazwyczaj fizjoterapeutów czasami lekarzy, którzy wiedzą jak dostosować ćwiczenia do indywidualnych potrzeb.

Harmonogram powinien mieć cztery elementy:

1. Rodzaj ćwiczeń (aerobik, wzmocnienie, balans i rozciąganie)
2. Czas trwania wysiłku (jak długo wykonywać ćwiczenia)
3. Częstotliwość wykonywania (jak często wykonywać ćwiczenia)
4. Intensywność ćwiczeń (trudność ćwiczeń)

Rola ćwiczeń w MS stała się nieco kontrowersyjna, częściowo dlatego, że znaczenie ćwiczeń jest źle interpretowane. Dla wielu, ćwiczenia powinny być wykonywane aż do bólu, podejście którego dewizą jest „nie ma bólu, no ma wyniku”. Ale w stwardnieniu rozsianym stało się dość jasne, że jeśli ktoś ćwiczy aż do bólu, zmęczenie i osłabienie wzrasta.

Ćwiczenia zwiększają podstawowa temperaturę ciała. Ponieważ struktury ochronne nerwów zostały zniszczone przez SR, wzrost temperatury powoduje wyładowania impulsów elektrycznych w OUN i zwiększa się słabość organizmu.

Zrozumienie tego, co to jest „dobre ćwiczenie” dla osób z SR znacznie wzrosło w ciągu ostatnich kilku lat. Koncepcja dąży do poprawy funkcji serca, płuc, mięśni i innych narządów i jest osiągana poprzez zastosowanie odpowiedniej diety, niepalenie i wykonywanie odpowiedniego harmonogramu ćwiczeń.

Z powodu szerokiej zmienności przebiegu choroby, ćwiczenia które są dobre dla jednej osoby mogą nie być dobre dla innej. Ważne jest, aby dostosować program ćwiczeń dla każdego, a nie mieć ustawiony program dla wszystkich, którzy chorują ma MS.

Najnowsze badania dowodzą, iż L-formy bakterii są przyczyną choroby

Drugim czynnikiem jest to, że istnieje wiele rodzajów ćwiczeń, nie tylko te, które obejmują bieganie, skakanie, lub podnoszenie ciężarów. Ćwiczenia ze zwiększeniem mobilności poprzez rozciąganie i utrzymanie RO odgrywają ważną rolę w zwalczaniu słabości poprzez zmniejszenie sztywności.

Ćwiczenia są pomocne w leczeniu drżeń. Ćwiczenia relaksacyjne są szczególnie pomocne w zmniejszeniu stresu, co może zmniejszyć osłabienie, techniki relaksacyjne muszą być uważane za część wszelkich ogólnych programów mający na celu zmniejszenie osłabienia i zmęczenia. Umiarkowane ćwiczenia aerobowe, które mogą obejmować jazdę na rowerze, wioślarstwo, bieg na bieżni, lub szybki marsz, bieganie spowoduje wzrost wytrzymałości. Prawidłowe wykonywanie harmonogramu bierze pod uwagę, że żadne ćwiczenie nie powinno powodować bólu.

Prawidłowo wykonany harmonogram jest o tyle wyważony, że obejmuje wiele różnych rodzajów ćwiczeń, którego celem jest poprawa ogólnej kondycji.