Korzystanie z chodzika

Większości ludzi wydaje się, że używanie chodzika sprawia, że wyglądają na bardziej wyłączonych ze społeczeństwa, a zatem wolą wypróbować różnych rodzajów jednostronnych podpór (na przykład laski, kuli przedramiennej lub kuli z czteronożną podpórką), chroniąc się w ten sposób od konieczności używania chodzika. Lekarz lub fizjoterapeuta zaleci Ci użycie chodzika, jeśli potrzebujesz więcej stabilności aby móc utrzymać równowagę i uniknąć niebezpiecznych upadków. Wbrew pozorom, chodzik również wymaga energii.

Wielu chorych po 4 miesiącach w przebiegu stwardnienia rozsianego notuje trwałą remisję po zastosowaniu protokołu DLS → czytaj więcej

Niektóre z nich mają specjalne tryby spacerowe: koła (dwa lub cztery), hamulce ręczne, siedzenie i kosz do przenoszenia rzeczy. Konkretny chodzik powinien być wybrany ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych potrzeb chorego. Może się przy tym okazać, że dany rodzaj sprzętu działa dla Ciebie najlepiej tylko w jednej sytuacji, podczas gdy w innej bardziej przydatny będzie inny rodzaj pomocy. Głównymi celami stosowania chodzików jest utrzymanie stabilności i bezpieczeństwa, a także oszczędzanie energii.