Siadanie i wstawanie z krzesła w stwardnieniu rozsianym

Siadanie i wstawanie z krzesła stają się dla mnie coraz trudniejsze. Jaki jest najlepszy dla mnie rodzaj krzesła do siedzenia i czy są jakieś specjalne techniki lub gadżety, które sprawią, że będzie mi łatwiej wstawać?

Wielu chorych po 4 miesiącach w przebiegu stwardnienia rozsianego notuje trwałą remisję po zastosowaniu protokołu DLS → czytaj więcej

Najlepszym rodzajem krzesła jest takie, które umieszczone jest stosunkowo wysoko nad ziemią i ma solidne wsparcie ramion. Wysokość fotela ma zasadnicze znaczenie, ponieważ zawsze trudniej wydostać się z niskich, miękkich foteli, niż z wysokich, twardych siedzisk. Krzesła na ogół powinny być umieszczone na wysokości siedemnastu lub osiemnastu cali od podłogi (mierząc wysokość od podłogi do górnej powierzchni siedziska). Na siedzisko można położyć dodatkową poduszkę z dwu-, trzycalowej gęstej pianki, aby podnieść wysokość krzesła. Można także wydłużyć jego nogi, by podnieść wysokość siedziska.

Łatwiej będzie nam wstać z fotela, jeśli wychylimy się do przodu, a potem użyjemy obydwu rąk do odbicia się z ramion fotela. Jeśli zmiany te nie są wystarczające, na swoim krześle można umieścić przenośne poduszki atletyczne, lub zastosować krzesło z wbudowanym podnośnikiem, napędzanym delikatnie z pozycji siedzącej. Wiele firm, które oferuje wymienione produkty, jest wyspecjalizowanych w usprawnianiu mobilności osób niepełnosprawnych.

Najnowsze badania dowodzą, iż L-formy bakterii są przyczyną choroby